Regulamin Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego HELP POINT

Help Point – Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego jest Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej.

Ośrodek świadczy następujące usługi: psychoterapie indywidualne, grupowe i par, konsultacje psychiatryczne, konsultacje seksuologiczne, warsztaty, poradnictwo psychologiczne, rodzicielskie i rodzinne, diagnoza, ośrodek świadczy szkolenia dla specjalistów.

Ośrodek mieści się przy ulicy Jana Nowaka Jeziorańskiego 8 lok. 66 w Warszawie.

Ośrodek czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00- 21:00 dla pacjentów, w soboty i niedziele dla uczestników warsztatów i szkoleń.

Pacjent może dokonać rejestracji telefonicznie pod numerem telefonu 510714938 i 22 1189114, za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www.helppoint.com.pl i mailem na adres [email protected] lub osobiście w Ośrodku w godzinach jego pracy. Terminy spotkań Pacjenta ustalane są według grafika pracy specjalistów.

Wszystkich pracowników Ośrodka obowiązuje zasada poufności, a w przypadku terapeutów i lekarzy – tajemnica zawodowa.

Dane osobowe Pacjentów są chronione zgodnie z Polityką prywatności Ośrodka, stosownie do przepisów powszechnie obowiązujących.

Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i wymaga zgody Pacjenta – w tym dziecka niepełnoletniego.

Pacjent może umówić na wizytę wyłącznie siebie. Wyjątek stanowi umówienie innej osoby dorosłej, pod warunkiem, że jest jej prawnym opiekunem.

Osoba korzystająca z usług Ośrodka, a będąca osobą niepełnoletnią ma obowiązek zgłoszenia się do Ośrodka z Rodzicem/ Opiekunem prawnym, którego zgoda na świadczenie usług jest wymagana.

Korzystanie z usług Ośrodka jest odpłatne.

Stawka za sesję podlega regulacji wynikającej z sytuacji ekonomicznej oraz geopolitycznej. Zmiana stawki może nastąpić nie częściej niż raz w roku, o czym pacjent będący w regularnym cyklu spotkań terapeutycznych zostanie poinformowany na minimum miesiąc przed jej wprowadzeniem.

Pacjent pokonsultacji może być skierowany do innej formy terapii niżpierwotne zgłoszenie, zgodnie z wiedzą i doświadczeniemkonsultanta.

Pacjent lub jego reprezentant ustawowy zobowiązany jest uiścić opłatę za usługę Ośrodka.  Pacjent zobowiązany jest uiścić opłatę za konsultację z góry. W przypadku uiszczenia opłaty za konsultację pacjent ma prawo do jej odwołania bez konsekwencji finansowych najpóźniej na 3 dni przed umówionym terminem spotkania.

W przypadku odwołania wizyty w czasie krótszym niż 3 dni pacjent ponosi jej koszt w całości. Konsultację należy odwołać mailowo bądź telefonicznie. W przypadku nie uiszczenia opłaty za usługę Poradnia może odmówić wykonania usługi.

W przypadku spóźnienia się Pacjenta na spotkanie ze Specjalistą, skraca się ono o czas spóźnienia Pacjenta, bez wpływu na cenę usługi.

W uzasadnionych przypadkach Ośrodek może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług osobom indywidualnym lub różnym podmiotom. Decyzje o odmowie podejmowane są przez zespół.

Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta. W przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty.

Dokumentacja psychologiczna udostępniana Pacjentowi nie zawiera dokumentacji poufnej tj. osobistych notatek psychologa/psychoterapeuty/psychiatry/seksuologa, protokołów badań, kwestionariuszy, wytworów pacjenta itp., które objęte są tajemnicą zawodową.

Dokumentację psychologiczną lub medyczną udostępnia się Pacjentom:

  • do wglądu w siedzibie ośrodka, w godzinach otwarcia;
  • poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub na elektronicznym nośniku danych;
  • poprzez przesłanie drogą elektroniczną w zabezpieczonych plikach.

Pacjent zgłasza pisemnie wniosek o udostępnienie dokumentacji, określając również,w jakiej formie ma to nastąpić.

Udostępnia się dokumentację do wglądu Pacjenta:

  • Sporządza się wyciąg, odpis lub kopie dokumentacji medycznej Pacjenta w terminie nie późniejszym niż 14 dni od złożenia wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej. Jest ona do odebrania osobistego lub przez umocowaną do tego osobę przez Pacjenta w siedzibie jednostki.
  • W ciągu 14 dni od złożenia wniosku zostaną wykonane skany dokumentacji i przesłane drogą elektroniczną.